REGULAMIN ZWROTÓW I WYMIANY APARATÓW SŁUCHOWYCH ORAZ URZĄDZEŃ
I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady zwrotu i wymiany aparatów słuchowych lub innych urządzeń wspomagających słyszenie (dalej „Urządzenia”), zakupionych w gabinetach Edmed Sp. z o.o., innych niż zwroty i wymiany przysługujące Klientowi na podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) („Ustawa”).
2. Przed zakupem Klient powinien upewnić się czy w razie zgłoszenia przez niego żądania zwrotu lub wymiany, będzie miał możliwość skorzystania z uprawnień na zasadach opisanych w Regulaminie.
3. Klient, który zamierza skorzystać ze zwrotu lub wymiany Urządzenia, powinien zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
Regulamin udostępniony do wglądu w gabinetach Edmed Sp. z o.o. oraz na stronie internetowej pod adresem: www.edmed.pl
4. Zasady opisane w niniejszym Regulaminie nie stoją na przeszkodzie dochodzeniu przez Klienta roszczeń na podstawie Ustawy.
2. Przed zakupem Klient powinien upewnić się czy w razie zgłoszenia przez niego żądania zwrotu lub wymiany, będzie miał możliwość skorzystania z uprawnień na zasadach opisanych w Regulaminie.
3. Klient, który zamierza skorzystać ze zwrotu lub wymiany Urządzenia, powinien zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
Regulamin udostępniony do wglądu w gabinetach Edmed Sp. z o.o. oraz na stronie internetowej pod adresem: www.edmed.pl
4. Zasady opisane w niniejszym Regulaminie nie stoją na przeszkodzie dochodzeniu przez Klienta roszczeń na podstawie Ustawy.
II. Postanowienia szczegółowe
1. Wymiana Urządzenia odbywają się za dobrowolną zgodą Edmed Sp. z o.o. z siedzibą 05-270 Marki ul. Duża 5E/39 , wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS – pod numerem KRS 0000899890; posiadającą numer identyfikacji podatkowej NIP: 1251719060.
Postanowienia niniejszego Rozdziału II (Postanowienia szczegółowe) nie mają zastosowania i nie dotyczą - zgodnie z ustawą z 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U. nr 126, poz. 1381 z późniejszymi zmianami) zwrotu lub wymiany produktów leczniczych i wyrobów medycznych, w tym aparatów słuchowych i innych urządzeń wspomagających słyszenie (posiadających europejski certyfikat jakości CE), które zostały zakupione w ramach całkowitej lub częściowej refundacji Narodowego Funduszu Zdrowia.
2. Wymiana jest akceptowana w gabinecie Edmed Sp. z o.o. w którym Klient nabył dane Urządzenie.
3. Wymiany jest możliwa tylko w przUrządzenia zakupionego bez refundacji Narodowego Funduszu Zdrowia na podstawie Regulaminu:
a) w przypadku Klienta, który dokonał zakupu Urządzenia wewnątrzusznego możliwa jest wymiana na urządzenie zauszne tej samej klasy lub wyższej w terminie do 14 dni od dnia zakupu, z tym zastrzeżeniem, że Klient zobowiązany jest do poniesienia kosztów wykonanej obudowy Urządzenia.
b) w przypadku Klienta, który bez testowania zakupił aparaty zauszne istnieje możliwość wymiany Urządzenia na wyższy model w terminie do 14 dni od dnia zakupu po wcześniejszym wyrażeniu zgody osoby decyzyjnej w Edmed Sp. z o.o.
c) wymiana następuje wyłącznie jeden raz. Oznacza to, że w przypadku Klienta, któremu zaakceptowano wymianę urządzenia, nie przysługuje kolejna możliwość wymiany.
d) wymiana nastąpi w ramach Urządzeń dostępnych w gabinecie Edmed Sp. z o.o.,
Postanowienia niniejszego Rozdziału II (Postanowienia szczegółowe) nie mają zastosowania i nie dotyczą - zgodnie z ustawą z 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U. nr 126, poz. 1381 z późniejszymi zmianami) zwrotu lub wymiany produktów leczniczych i wyrobów medycznych, w tym aparatów słuchowych i innych urządzeń wspomagających słyszenie (posiadających europejski certyfikat jakości CE), które zostały zakupione w ramach całkowitej lub częściowej refundacji Narodowego Funduszu Zdrowia.
2. Wymiana jest akceptowana w gabinecie Edmed Sp. z o.o. w którym Klient nabył dane Urządzenie.
3. Wymiany jest możliwa tylko w przUrządzenia zakupionego bez refundacji Narodowego Funduszu Zdrowia na podstawie Regulaminu:
a) w przypadku Klienta, który dokonał zakupu Urządzenia wewnątrzusznego możliwa jest wymiana na urządzenie zauszne tej samej klasy lub wyższej w terminie do 14 dni od dnia zakupu, z tym zastrzeżeniem, że Klient zobowiązany jest do poniesienia kosztów wykonanej obudowy Urządzenia.
b) w przypadku Klienta, który bez testowania zakupił aparaty zauszne istnieje możliwość wymiany Urządzenia na wyższy model w terminie do 14 dni od dnia zakupu po wcześniejszym wyrażeniu zgody osoby decyzyjnej w Edmed Sp. z o.o.
c) wymiana następuje wyłącznie jeden raz. Oznacza to, że w przypadku Klienta, któremu zaakceptowano wymianę urządzenia, nie przysługuje kolejna możliwość wymiany.
d) wymiana nastąpi w ramach Urządzeń dostępnych w gabinecie Edmed Sp. z o.o.,
Urządzenie, które Klient zamierza wymienić:
1. nie może posiadać jakichkolwiek znamion użytkowania, w szczególności musi być czyste, sprawne, nie może być uszkodzone lub zniszczone,
2. musi posiadać oznaczenie numeru seryjnego i nie może posiadać śladów ingerencji w podzespoły lub śladów czynności serwisowych (naprawy, przeróbki itp.) w okresie użytkowania ich przez Klienta,
3. musi być dostarczone w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu ze wszystkimi akcesoriami, dokumentami i instrukcjami, które były wydane w momencie sprzedaży. Opakowanie może być otwarte, nie może być jednak niekompletne, ani uszkodzone.
4. Zwrot lub wymiana nie obejmuje Urządzeń z następujących grup asortymentowych: wkładki wykonywane na podstawie indywidualnej formy ucha; baterie; akcesoria zużywalne (kopułki, nasadki, dźwiękowody, filtry) do aparatów słuchowych.
5. Przed przyjęciem wymiany Urządzenia Edmed Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do uprzedniego wykonania ekspertyzy zwracanego Urządzenia, w celu sprawdzenia warunków, o których mowa w pkt 3. Tym samym dokumenty sprzedaży mogą nie zostać skorygowane w dniu zgłoszenia przez Klienta chęci dokonania zwrotu. W razie uznania przez Sprzedającego, że Urządzenie spełnia warunki zwrotu lub wymiany opisane w pkt. 3, Sprzedający odbierze od Klienta Urządzenie, a także wydany Klientowi w momencie zakupu paragon fiskalny. W przypadku sprzedaży udokumentowanej fakturą VAT Sprzedający wykona kserokopię faktury.
6. W sytuacji, gdy na paragonie wskazane są również inne towary niż Urządzenia podlagające wymianie, Sprzedający wydrukuje paragon systemowy, z którego wykreśli wymieniane Urządzenie. Paragon systemowy, bądź faktura jest podstawą dokonania zwrotu, wymiany lub ułatwia złożenie reklamacji na pozostałe towary widniejące na paragonie. W przypadku sprzedaży udokumentowanej fakturą VAT Sprzedający zwróci dokument Klientowi.
7. Sprzedający wystawi dokument korygujący do przedstawionego dowodu zakupu: w przypadku paragonu fiskalnego – protokół zwrotu towaru, w przypadku faktury VAT – fakturę korygującą VAT.
8. Celem dokonania zwrotu lub wymiany Urządzenia, niezbędne jest wypełnienie formularza, w którym Klient powinien podać swoje imię i nazwisko. Formularz jest podpisywany przez Klienta oraz przez pracownika Sprzedającego. W przypadku wymiany Sprzedający realizuje zwrot, a następnie ponowną sprzedaż Urządzenia wybranego przez Klienta na wymianę.
9. Uprawnienie do zwrotu lub wymiany dotyczy jedynie Klientów, którym sprzedano Urządzenie w Edmed Sp. z o.o. i nie może zostać przeniesione na osoby trzecie, gdyż jego realizacja ma służyć wyłącznie zaspokojeniu interesu Klienta.
2. musi posiadać oznaczenie numeru seryjnego i nie może posiadać śladów ingerencji w podzespoły lub śladów czynności serwisowych (naprawy, przeróbki itp.) w okresie użytkowania ich przez Klienta,
3. musi być dostarczone w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu ze wszystkimi akcesoriami, dokumentami i instrukcjami, które były wydane w momencie sprzedaży. Opakowanie może być otwarte, nie może być jednak niekompletne, ani uszkodzone.
4. Zwrot lub wymiana nie obejmuje Urządzeń z następujących grup asortymentowych: wkładki wykonywane na podstawie indywidualnej formy ucha; baterie; akcesoria zużywalne (kopułki, nasadki, dźwiękowody, filtry) do aparatów słuchowych.
5. Przed przyjęciem wymiany Urządzenia Edmed Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do uprzedniego wykonania ekspertyzy zwracanego Urządzenia, w celu sprawdzenia warunków, o których mowa w pkt 3. Tym samym dokumenty sprzedaży mogą nie zostać skorygowane w dniu zgłoszenia przez Klienta chęci dokonania zwrotu. W razie uznania przez Sprzedającego, że Urządzenie spełnia warunki zwrotu lub wymiany opisane w pkt. 3, Sprzedający odbierze od Klienta Urządzenie, a także wydany Klientowi w momencie zakupu paragon fiskalny. W przypadku sprzedaży udokumentowanej fakturą VAT Sprzedający wykona kserokopię faktury.
6. W sytuacji, gdy na paragonie wskazane są również inne towary niż Urządzenia podlagające wymianie, Sprzedający wydrukuje paragon systemowy, z którego wykreśli wymieniane Urządzenie. Paragon systemowy, bądź faktura jest podstawą dokonania zwrotu, wymiany lub ułatwia złożenie reklamacji na pozostałe towary widniejące na paragonie. W przypadku sprzedaży udokumentowanej fakturą VAT Sprzedający zwróci dokument Klientowi.
7. Sprzedający wystawi dokument korygujący do przedstawionego dowodu zakupu: w przypadku paragonu fiskalnego – protokół zwrotu towaru, w przypadku faktury VAT – fakturę korygującą VAT.
8. Celem dokonania zwrotu lub wymiany Urządzenia, niezbędne jest wypełnienie formularza, w którym Klient powinien podać swoje imię i nazwisko. Formularz jest podpisywany przez Klienta oraz przez pracownika Sprzedającego. W przypadku wymiany Sprzedający realizuje zwrot, a następnie ponowną sprzedaż Urządzenia wybranego przez Klienta na wymianę.
9. Uprawnienie do zwrotu lub wymiany dotyczy jedynie Klientów, którym sprzedano Urządzenie w Edmed Sp. z o.o. i nie może zostać przeniesione na osoby trzecie, gdyż jego realizacja ma służyć wyłącznie zaspokojeniu interesu Klienta.
III. Postanowienia końcowe
1. Brak wymiany Urządzenia w terminie 14 dni od dnia jego zakupu jest równoznaczny z utratą możliwości skorzystania z uprawnień przysługujących na podstawie Regulaminu.
2. Wszelkie reklamacje związane ze sposobem załatwienia sprawy zwrotu lub wymiany Urządzenia na podstawie Regulaminu, należy skierować na adres: biuro@edmed.pl lub na adres siedziby Sprzedającego (Edmed Sp. z o.o., 05-270 Marki , ul. Duża 5E ). Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie nie dłuższym niż 30 dni.
3. Sprzedający zastrzega sobie także prawo dokonywania zmian w Regulaminie. Sprzedający udostępni zmieniony Regulamin zarówno w gabinetach Edmed Sp. z o.o. oraz na stronie internetowej: www.edmed.pl Zmieniony Regulamin, nie będzie dotyczył Urządzeń zakupionych do dnia zmiany Regulaminu. Zmiana regulaminu wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej: www.edmed.pl
4. Administratorem danych osobowych ujawnionych w toku zwrotu lub wymiany Urządzeń - w rozumieniu art. 4 pkt. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE jest Edmed Sp. z o.o.
5. Klienci mogą się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail biuro@edmed.pl
6. Celem przetwarzania danych jaki realizuje Edmed Sp. z o.o. jest realizacja zwrotu lub wymiany Urządzeń.
7. Kategoriami odbiorców, którym Edmed Sp. z o.o. może udostępnić dane osobowe Klientów są podmioty świadczące nadzór nad oprogramowaniem przetwarzającym dane. Dane nie będą przekazywane do Państw trzecich.
8. Dane osobowe Klientów są przetwarzane na podstawie zawartej umowy lub wyrażonej zgody. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zrealizowania celu. Klientowi przysługuje możliwość wycofania zgody w dowolnym momencie przy czym nie ma to wpływu na prawo do przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody.
9. Edmed Sp. z o.o. informuje, że Klienci posiadają możliwość dostępu i sprostowania podanych danych. Klientom przysługuje prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Klienci mogą skorzystać z przysługujących uprawnień kontaktując się z Edmed Sp. z o.o. przez powyższe dane kontaktowe. Klientom przysługuje prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. W ramach realizowanego przetwarzania nie występuje profilowanie.
11. Regulamin wchodzi w życie w dniu 1.01.2022 r
2. Wszelkie reklamacje związane ze sposobem załatwienia sprawy zwrotu lub wymiany Urządzenia na podstawie Regulaminu, należy skierować na adres: biuro@edmed.pl lub na adres siedziby Sprzedającego (Edmed Sp. z o.o., 05-270 Marki , ul. Duża 5E ). Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie nie dłuższym niż 30 dni.
3. Sprzedający zastrzega sobie także prawo dokonywania zmian w Regulaminie. Sprzedający udostępni zmieniony Regulamin zarówno w gabinetach Edmed Sp. z o.o. oraz na stronie internetowej: www.edmed.pl Zmieniony Regulamin, nie będzie dotyczył Urządzeń zakupionych do dnia zmiany Regulaminu. Zmiana regulaminu wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej: www.edmed.pl
4. Administratorem danych osobowych ujawnionych w toku zwrotu lub wymiany Urządzeń - w rozumieniu art. 4 pkt. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE jest Edmed Sp. z o.o.
5. Klienci mogą się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail biuro@edmed.pl
6. Celem przetwarzania danych jaki realizuje Edmed Sp. z o.o. jest realizacja zwrotu lub wymiany Urządzeń.
7. Kategoriami odbiorców, którym Edmed Sp. z o.o. może udostępnić dane osobowe Klientów są podmioty świadczące nadzór nad oprogramowaniem przetwarzającym dane. Dane nie będą przekazywane do Państw trzecich.
8. Dane osobowe Klientów są przetwarzane na podstawie zawartej umowy lub wyrażonej zgody. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zrealizowania celu. Klientowi przysługuje możliwość wycofania zgody w dowolnym momencie przy czym nie ma to wpływu na prawo do przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody.
9. Edmed Sp. z o.o. informuje, że Klienci posiadają możliwość dostępu i sprostowania podanych danych. Klientom przysługuje prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Klienci mogą skorzystać z przysługujących uprawnień kontaktując się z Edmed Sp. z o.o. przez powyższe dane kontaktowe. Klientom przysługuje prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. W ramach realizowanego przetwarzania nie występuje profilowanie.
11. Regulamin wchodzi w życie w dniu 1.01.2022 r